Informacje bieżące
Reklamacja bez paragonu – możliwa!
Jeżeli kupiony towar ma wadę, masz prawo złożyć reklamację, żądając doprowadzenia towaru do stanu zgodności z umową (przez naprawę lub wymianę) lub zwrotu całości lub części pieniędzy (przez obniżenie ceny czy odstąpienie od umowy). Podstawą reklamacji może być rękojmia (zawsze) albo gwarancja (o ile została udzielona).
Sprzedawca nie może uzależniać przyjęcia reklamacji od dostarczenia paragonu fiskalnego. Zgodnie z prawem podstawą złożenia reklamacji jest wada zakupionego towaru lub usługi. Paragon jest jednym z wielu możliwych dowodów zakupu, jaki konsument może przedstawić sprzedawcy zgłaszając reklamację. Gdy paragon zniszczył się, wyblakł albo zaginął, dowodem może być np. potwierdzenie płatności, wyciąg z rachunku bankowego, e-mail czy zeznanie świadków.
W przypadku problemów warto skorzystać z bezpłatnej pomocy dla konsumentów: porady~@~dlakonsumentow~.~pl, infolinia 800 889 866.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów: rzecznik~.~konsumentow~@~powiat~-~sredzki~.~pl, tel. 71 396 89 34.